Zadzwoń do nas
507-072-777

Blog przeprowadzkowy
36. W jakiej kolejności pakować rzeczy?

Kolejność oraz sposób pakowania mienia zależy od kilku okoliczności. Generalnie zasady są oczywiste - na dno pojemnika, kartonu lub worka pakuje się przedmioty najbardziej wytrzymałe, a im wyżej, tym delikatniejsze. Jest to zasada stosowana bez względu na gabaryty czy wagę przedmiotu, chociaż oczywistym jest, że duże i ciężkie przedmioty, które są również wytrzymałe, powinny być pakowane jako pierwsze. Dzięki temu możemy zaoszczędzić miejsce w pojemnikach czy workach, a co za tym idzie, sprawniej przeprowadzić całą operację. Warto jednak pamiętać, że kamienne lub metalowe ozdoby, chociaż stosunkowo ciężkie, nie powinny znajdować się na dnie pojemnika, ponieważ można je w ten sposób uszkodzić.
Podobnie wygląda kwestia ubrań. Te, które najlepiej zniosą obciążenie i które najłatwiej z powrotem doprowadzić do dobrego stanu (m.in. bawełniane t-shirty czy jeansy) powinny trafić na spód worków czy kartonów. Ubrania delikatne lub wysokiej jakości należy umieścić na wieszakach w specjalnych kartonach do przewożenia ubrań.
W ten sam sposób pakuje się naczynia. Na spód idą te najbardziej wytrzymałe (np. metalowe garnki, talerze z nietłukącego się szkła itp.). Na górę - kubki oraz szklanki, oczywiście odpowiednio zabezpieczone folią, papierem, gąbkami, pianką lub tkaninami. Zarówno naczynia, jak i na przykład książki, powinny być odpowiednio ułożone - ściśle, z ewentualnymi luźnymi przestrzeniami wypełnionymi papierem czy innym materiałem. Konieczność odpowiedniego ułożenia pakowanego dobytku jest w tym przypadku oczywista.
Na ułożenie przedmiotów o nieregularnych kształtach, takich jak np. artykułów AGD (suszarki do włosów, lokówki i in.) także warto poświęcić trochę czasu. Trochę inaczej wygląda kwestia niestandardowych przedmiotów, takich jak chociażby chemia gospodarcza czy artykuły spożywcze. W tym przypadku poziome układanie nie jest najlepszym pomysłem. Wszelkiego rodzaju płyny, środki chemiczne lub jedzenie powinny być stabilnie ułożone w odpowiednim pojemniku, oczywiście w osobnych kartonach. W przeciwnym wypadku ich zawartość może się po prostu rozlać lub rozsypać.



Blog przeprowadzkowy
37. Co zrobić z niepotrzebnymi rzeczami?

Nie jest tajemnicą, że jedną z największych zalet przeprowadzki jest celowa lub mimowolna inwentaryzacja mienia. Celowa, gdy przeprowadzona świadomie, żeby po prostu wiedzieć, jakie rzeczy się posiada. Mimowolna, odbywająca się podczas pakowania, gdy nagle dociera do nas, ile mniej lub bardziej potrzebnych przedmiotów nagromadziliśmy.
Bardzo często okazuje się, że część rzeczy jest nieprzydatna, przestarzała lub w takim stopniu niesprawna, że ich naprawa nie wchodzi w rachubę. Wówczas jedynym sensownym rozwiązaniem jest ich pozbycie się.
Można to zrobić na dwa sposoby.
Jeżeli meble lub sprzęt są sprawne, ale niepotrzebne, wówczas można je sprzedać lub oddać komuś, kto z nich skorzysta. Takie operacje przeprowadza się za pomocą Internetu, na przykład korzystając z portali aukcyjnych lub stron do nieodpłatnego przekazywania mienia.
Można również wspomóc organizacje charytatywne, które często potrzebują sprawnych mebli oraz urządzeń. Słowo „sprawnych” jest tutaj kluczowe, ponieważ wielu darczyńców opacznie rozumie ideę pomocy potrzebującym, pozbywając się starych i nikomu niepotrzebnych rzeczy, traktując organizacje charytatywne niczym śmietnik. Ale jeżeli są to rzeczy w dość dobrej jakości i bez większych przeszkód można z nich korzystać, wówczas z pewnością znajdą, odpłatnie lub nieodpłatnie, nabywcę.
Zepsutych oraz niesprawnych mebli i sprzętów można się pozbyć korzystając z usług firm zajmujących się wywozem niepotrzebnego mienia.



Blog przeprowadzkowy
38. Jak zabezpieczyć rzeczy na czas transportu?

Zabezpieczeniem mienia na czas przeprowadzki, szczególnie wielkogabarytowego, takiego jak meble, sprzęt RTV/AGD czy maszyny produkcyjne, powinni się zająć pracownicy firmy przeprowadzkowej. To oni muszą dobrać pasy zabezpieczające o odpowiedniej długości i przymocować nimi przewożone mienie do podłogi i burt kontenera. Co więcej, pracownicy powinni również układać dobytek w kontenerze. Ich umiejętności oraz wiedza pozwalają zminimalizować ryzyko wystąpienia jakiegokolwiek fizycznego uszczerbku na przewożonych przedmiotach.
Mniejsze przedmioty, takie jak dzieła sztuki, także należy odpowiednio zabezpieczyć. Służą do tego opakowania kartonowe i materiały zabezpieczające. Ponadto warto zastanowić się nad oklejeniem niektórych krawędzi oraz kantów, szczególnie w meblach. Można to zrobić np. za pomocą folii stretch i bąbelkowej, które są również doskonałym zabezpieczeniem podczas wynoszenia mienia ze starej lokalizacji i jego wnoszenia do docelowej.
Pozostałe przedmioty, takie jak ubrania w workach czy kartonach, wystarczy odpowiednio ułożyć. Optymalnym rozwiązaniem jest w tej sytuacji posiadanie oryginalnych opakowań, w których można z powrotem umieścić przewożone przedmioty, np. sprzęt RTV. Jeżeli jednak z różnych przyczyn opakowania nie są dostępne, wówczas należy użyć kartonów dostarczonych przez firmę przewozową.



Blog przeprowadzkowy
39. Od czego zależy czas przeprowadzki?

Na czas trwania przeprowadzki wpływa kilka ważnych czynników. Jednym z nich jest oczywiście ilość oraz rodzaj przewożonego mienia. Inaczej wygląda przeprowadzka biura, a inaczej zakładu produkcyjnego, nie wspominając o zwykłej zmianie miejsca zamieszkania. Oczywiście każdy z wyżej wspomnianych rodzajów przenosin przebiega równie sprawnie, różnice tkwią w czasie trwania całej operacji. Im więcej dużego oraz trudnego w transporcie mienia, tym z oczywistych przyczyn przeprowadzka jest dłuższa.
Kolejna kwestia dotyczy liczby oraz kwalifikacji osób biorących udział w całej operacji. Nie zawsze duża liczba pracowników firmy przeprowadzkowej czy pomocników jest równoznaczna z szybszym wykonaniem wszystkich prac związanych z przenosinami. Oczywiście przenoszenie mienia do kontenera i do miejsca docelowego będzie przebiegać sprawniej, jeżeli zaangażowane do tego celu zostaną dodatkowe osoby. Jednakże w niektórych przypadkach, takich jak chociażby przenosiny miejsca pracy, lepiej skupić się na jakości wykonywanych działań, a nie na ilości wykonawców. Jest to szczególnie widoczne w sytuacji, gdy za pomoc biorą się np. pracownicy przenoszonego biura, którzy chęci mają szczere, ale różnie u nich z koniecznymi umiejętnościami w noszeniu czy układaniu mienia. Jako firma przeprowadzkowa bardzo lubimy, gdy nam ktoś pomaga w naszej pracy, ale jeszcze bardziej lubimy, gdy nam nikt w tej pracy nie przeszkadza.
Równie ważne są kwestie logistyczne. W tym przypadku im więcej kursów, tym czas przeprowadzki dłuższy. Podobnie jak odległość od miejsca załadunku do miejsca docelowego - tutaj niczego nie można zmienić, po prostu należy poświęcić odpowiednią ilość czasu na transport.
Montaż wyposażenia biura i mieszkania czy przewożonych maszyn produkcyjnych także jest wliczany w czas całej operacji. Warto jednak pamiętać, że równie ważna jest np. obecność sprawnej windy czy dźwigów. Należy także wziąć pod uwagę dość przyziemne kwestie, takie jak odpowiednio szerokie drzwi wejściowe czy szerokie klatki schodowe. Ich brak może być okolicznością, która potrafi uprzykrzyć nawet najlepiej zaplanowaną przeprowadzkę.



Blog przeprowadzkowy
40. Jak spakować najważniejsze dokumenty, klucze?

Takie przedmioty, jak klucze, wyjątkowo cenna biżuteria czy najważniejsze, potrzebne na co dzień dokumenty, podczas przeprowadzki najlepiej mieć blisko siebie. Przyczyną takiego stanu rzeczy nie jest oczywiście nieuczciwość pracowników firmy przeprowadzkowej. Po prostu klucze czy dowód osobisty najlepiej mieć przy sobie, żeby później, w ferworze przeprowadzki, nie musieć ich szukać w kartonach czy workach z przewożonym mieniem. Wystarczy włożyć klucze, paszport czy dowód osobisty do torebki, saszetki lub chociażby osobistego plecaka. Raczej nie powinno się przewozić tego typu przedmiotów w kieszeni, ponieważ mogą w każdej chwili z niej wypaść.
Przeprowadzka firmy jest w omawianym kontekście odrobinę bardziej skomplikowana, ponieważ ważnych dokumentów jest zazwyczaj zdecydowanie więcej, niż podczas zmiany miejsca zamieszkania. Odpowiedzialność za bezpieczny transport przewożonej dokumentacji spoczywa oczywiście na firmie przeprowadzkowej, jednakże to kierownictwo, główny księgowy lub wysokiej rangi pracownik powinni osobiście zająć się spakowaniem najważniejszych druków. Muszą zostać spakowane do ponumerowanych kartonów, aby później można było z łatwością je odnaleźć oraz wypakować do odpowiednich regałów czy szuflad.


Góra stronyGóra strony
tel. 22 408-20-08
kom. 507-072-777
przeprowadzki@aneks.info.pl
Copyright © 2019 Aneks. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Aneks Kompleksowe Przeprowadzki
Copyright © 2019 Aneks. Wszystkie prawa zastrzeżone.